Málokdo považuje reklamu za něco jiného než nutné zlo, a snaží se jim nevěnovat příliš pozornost, i když na něj útočí ze všech stran. Proto není divu, že si příliš neuvědomujeme, jak může být rozmanitá jak v platformách, na kterých je umístěná, tak ve svém obsahu, který je přizpůsoben cílové skupině.
V první řadě tu máme lokální reklamy, jako je například reklama Olomouc. Ty propagují obvykle místní firmy a najdeme je obvykle pouze v regionálních denících. Je to i proto, že tyto malé firmičky nemají dostatek peněz na to, aby si mohly dovolit celostátní propagaci. Navíc by se jim to nevyplatilo, zvlášť pokud jde například jen o malý obchůdek. Nejsou součástí žádného velkého řetězce, takže se musí spoléhat pouze samy na sebe. Smutným faktem je, že tyto malé podniky často krachují, neboť nejsou schopny udržet krok se super a hypermarkety.
Pak je tu ta otištěná v celostátně prodávaných tiskovinách. Mohou to být noviny i časopisy. Zde se již prezentují větší podniky. To, kde svou propagaci otisknou, si vybírají jednak podle toho, kolik lidí dané periodikum čte, a také podle toho, zda jej kupuje jejich cílová skupina. Dávat například do časopisu o zbraních reklamu na prostředek na hubnutí se nejspíše mine účinkem, stejně jako reklama na pušku v ženském časopise.
Dále tu máme rozhlas. Ten není příliš oblíbenou platformou, a z dobrého důvodu. Málokdo jej poslouchá dlouhodobě, a i když máme zapnuté například rádio v práci, stejně jen moc nevnímáme, neboť se musíme soustředit na svůj úkol.
Ta televizní je asi nejtypičtější. Nabízí největší prostor pro kreativitu a díky tomu, že televizi sleduje prakticky každý, se na ni soustředí velká část reklamních kampaní prakticky všech větších firem. Samozřejmě podle toho také vypadají ceny vysílacího času.
Jako poslední je tu internet. Zdálo by se, že to bude velmi živá a oblíbená platforma, která převezme štafetu televize. Toto však kazí doplňky jako je AddBlock, které zabrání jejich zobrazování.
Jak je vidět, máme skutečně širokou škálu možností. A záleží jen na tom, jaká je vaše cílová skupina a finanční možnosti, jakou si vyberete. Věřte, že pro úspěch každé firmy je prakticky nezbytná.